Teljes interjú:
Hogy telik egy napja egy recepcióvezetőnek? Milyen vezetői feladatokat látsz el nap, mint nap?
Minden reggel 07:30-tól indul a napom. Recepcióvezetőként 6 emberért felelek a Hungarikum Hotelben. Reggel bejövök, konzultálok a munkatársaimmal, hogy minden rendben volt-e az éjszakai műszak során Megvitatjuk a vendégvéleményeket, melyek döntőrészt pozitívak, azonban a negatívakat is igyekszünk arra használni, hogy abból is tanuljunk. Ezután ellenőrzőm a számlákat, elviszem őket a könyvelésre. Statisztikai összesítést készítek a könyvelés részére. A kisebb megrendelések lebonyolítása is a feladataim közé tartozik. Ezen felül aktívan együtt dolgozom az értékesítéssel, programszervezéssel, étteremmel, konyhával, hogy együtt minél több sikert elérhessünk.
Mióta vagy az adott szakmában, miért választottad hivatásodként, miért szereted?
4,5 éve dolgozom itt a Népfőiskolán, a Hungarikum Ligetben. Recepciósként kezdtem a másik egységben a Hotel Club Tiszában. Már az első perctől szerelem volt ez a szakma számomra. Ezután ott recepcióvezető helyettes lettem, majd 2022 tavaszán kerültem át a Hungarikum Hotelbe, mint recepcióvezető. Nagyon örültem a felkérésnek, igyekszem mindig eleget tenni a feladataimnak. Mindig ad valami új kihívást, valami új motivációt ez a szakma és ez számomra nagyon fontos.
Mi az a különlegesség, az a plusz a Hungarikum Hotelben, amit a Te területed nyújt a Vendégeknek?
Az én területem a vendéglátás mellett úgy gondolom az, ahol leginkább interakciót tudunk teremteni a vendéggel. Igyekszünk arra törekedni, hogy a vendégekre kiemelt figyelmet fordítsunk, mindenkire ugyan úgy. Törődést, érdeklődést nyújtunk a vendégek részére, hogy tudják bármiben fordulhatnak hozzánk. Ez a barátság, kedvesség, mely úgy gondolom hozzájárul a rengeteg pozitív véleményhez.
Miért jó, miért szeretsz a Hungarikum Hotelben dolgozni?
Mert egy gyönyörű helyen vagyok, bár ez alapvetően az egész Hungarikum Ligetre igaz, hogy egy mesébe illő, varázslatos hely, mely minden szívet megmelenget. Olyan munkatársakkal dolgozom itt, ahol segítjük egymás munkáját, motiváljuk és azt hiszem ez az, ami előre visz minket.
Mi volt az elmúlt időszakban (attól kezdve, hogy a hotelnyitáson kezdtünk dolgozni mostanáig) a legjobb/ legsikeresebb élményed a Hungarikum Hotellel kapcsolatban?
Kettő ilyen eseményt emelnék ki, az első az volt, amikor ponot tettünk a szálláshely minősítés végére. Számomra az egy nagyon pozitív dolog volt, a rengeteg munkánk, melyet belefektettünk elismerést nyert, ugyanis bőven a **** superior kategória ponthatára felett teljesítettünk. Ezen felül az első teltházas rendezvényünk melengette meg a szívem, nagyon jó érzés volt látni, hogy megtelt a hotel élettel.
Hogyan kapcsolódik a Hungarikum Hotelben a Te munkád, területed, munkatársaid a Hungarikum Liget más egységeinek hasonló területéhez, a Hungarikum Ligethez, szellemiségéhez?
A Hungarikum Hotelben mi azon dolgozunk, hogy a területet egy egésszé kovácsoljuk, hogy az a vendég, aki hozzánk ellátogat, mindent egy helyen ki tudjon próbálni és meg tudjon élni. Azon dolgozunk, hogy az idelátogató vendég ne csak szállást kapjon, hanem egy teljes, programokkal teli, élményteli feltöltődést.
Mik a területeden a jövőbeni fejlesztési tervek?
Az én szakmámban folyamatos fejlődésre van szükség, igyekszünk dolgozni azon, hogy lépést tudjunk tartani a modernizáció új, számítógépes rendszereivel. Mindig van hová fejlődni, ez a területemen abban nyilvánul meg, hogy minél több elégedett vendéggel gazdagodjunk.
Milyen saját szakmai fejlődési terveid vannak a jövőben, hogy még jobb lehess a szakmádban, még jobb vezetővé válhass?
Az én szakmám egy soha véget nem érő fejlődés. Mindig követni kell, akár a technikai fejlődéseket, akár a programok terén, figyelni kell az érdeklődést, hogy mindig pluszt tudjunk nyújtani a vendégek részére.
Kérjük, osszák meg velünk, milyen élményeket és emlékeket szereztek recepciós munkatársainkkal, amikor nálunk jártak!